Introductory text
Model 15 SIX pojawił się w 1938 r. czyli w 4 lata po nieudanym projekcie modelu 22 z 8 cylindrami. Król Dróg zawdzięcza przydomek magicznemu połączeniu doskonałości modelu Traction 11 i efektywności samochodu z silnikiem sześciocylindrowym.
Jego produkcję przerwano w 1939 r. Została ona wznowiona w 1947 r. Samochód został wyposażony w silnik obracający się w prawo, od którego pochodzi nazwa 15 SIX D. Znaki szczególne: osłona chłodnicy z podłużnym wejściem korby, błotniki bez świateł pozycyjnych, a później – w 1952 r. – wypukły kufer, proste zderzaki i przetłoczenia wzmacniające. W samochodzie 15 SIX H seryjne instalowano hydropneumatyczne zawieszenie tylnych kół. Premiera miała miejsce w 1954 r.
Spośród wszystkich sylwetek wyprodukowanych do 1955 r. jedną szczególnie pokochali miłośnicy motoryzacji: kabriolet wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu.