Introductory text
2CV na nowo! Jak zachować zalety tego modelu, dodając ładniejsze nadwozie i bogatsze wyposażenie? Wyzwanie to podjęli Robert Opron i Jacques Charreton. Efektem ich pracy był stworzony jesienią 1967 r. model Dyane o kanciastej sylwetce i modniejszej, bardziej złożonej linii.
Dyane, podobnie jak jego poprzednik, został wyposażony w silnik o pojemności 425 cm3. W 1968 r. konstruktorzy odpowiedzieli na zapotrzebowanie klientów na silniki o większej mocy i wyposażyli Dyane 4 w silnik o pojemności 435 cm3. W Dyane 6 znalazł się silnik o pojemności 602 cm3. W 1970 r. pojawiło się trzecie lusterko boczne. W 1978 r. model ten dobrze sobie poradził z konkurencją ze strony nowego samochodu Visa. Dyane funkcjonował na rynku bez większych zmian konstrukcji aż do 1983 r. Jego koncepcja przetrwała 4 kolejne lata w użytkowym modelu Acadiane. Nazwa tej sympatycznej furgonetki nawiązywała do dwóch poprzedników: 2CV AK i Dyane.