Introductory text
W 1980 r. rozpoczęły się prace nad Visą wyścigową. Do czego dążył Citroën? Chciał uczestniczyć w zawodach sportowych, a zwłaszcza w rajdowych mistrzostwach świata.
Podjętych było kilka prób: Visa Lotus, Visa Trophée i Visa Chrono.
To jednak Visa 4x4 z silnikiem z przodu nazwana „1000 Pistes” wzięła udział w nazywającym się tak samo rajdzie zorganizowanym w lipcu 1983 r. Philippe Wambergue i Vincent Laverne wygrali w kategorii samochodów eksperymentalnych i poprowadzili prototyp do zwycięstwa.
Decyzja zapadła: Citroën będzie uczestniczyć w mistrzostwach. Visa 1000 Pistes została wyprodukowana w serii liczącej 200 sztuk. Był to pierwszy francuski samochód z napędem na cztery koła przeznaczony do użytku sportowego. Rajdowe sukcesy seryjnie produkowanej Visy potwierdziły jej sukces zgodny z hasłem „Ça décoiffe” („Urywa głowę")!